Medlemskap

Alla som vill stödja verksamheten inom Lysekils Ryttarförening är välkomna att bli medlemmar. Då får du dessutom en olycksfallsförsäkring via Svenska ridsportsförbundet och Folksam som gäller i stallet.

Men det finns några situationer när du måste lösa medlemskap i Lysekils Ryttarförening, just för att omfattas av olycksfallsförsäkringen:

• När du rider lektion hos LYRF – annars får du inte fortsätta i ridskolan.
  • När du löser licens och tävlar för LYRF – annars gäller inte din tävlingslicens.
  • När du hyr box i stallet – och alla som sköter din häst eller dina hästar måste också vara medlemmar.

OBS! Ange alltid namn och personnummer när du betalar medlemsavgiften. Det behövs för att föreningen ska kunna teckna försäkringen åt dig.

Här hittar du aktuella medlemsavgifter

Ska du lösa licens och tävla för LYRF? Viktigt att du läser detta!

Din licens gäller inte om medlemsavgiften till ryttarföreningen inte är betald. Detta innebär då också att den försäkring som ingår i licensen inte gäller. Kontroll kommer att ske löpande under säsongen enligt direktiv från Svenska Ridsportförbundet. Det är den enskilde ryttarens ansvar att följa reglerna som finns att läsa i TR 1 mom 150. Du hittar TR på Svenska Ridsportförbundets hemsida med hjälp av länken nedan: http://www3.ridsport.se/Tavling/Tavlingsreglemente/

Har du häst uppstallad på LYRF? Viktigt att du läser detta!
Enligt avtal ska alla som regelbundet hanterar din häst eller dina hästar vara medlemmar i LYRF. Det har med stallets försäkringar att göra.

Uppdaterad 2019-04-30