Hoppa till sidans innehåll

Start- och funktionärslistor Vårhoppet 30 maj

29 MAJ 2020 19:33
Välkomna till Vårhoppet lördag 30 maj! Denna gång sker hoppningen utomhus i paddocken, det innebär andra förutsättningar än när banan byggs i Stora Ridhuset. Första omgången startar kl. 13.00. Andra omgången startar kl. 16.00.
  • Uppdaterad: 29 MAJ 2020 19:33

När hoppningen sker utomhus är det tillåtet för de som deltar i P&J att titta på andra ekipage som hoppar, men tänk på att hålla avstånd. Övrig publik är inte tillåten! För att klara riktlinjen om max 49 personer under evenemanget vill vi bara att funktionärer, ryttare samt en medhjälpare per ryttare är på plats. 

Indelning av omgångarna

  • Första omgången, första start kl. 13.00: Höjder, se startlista. De som rider i första omgången kan gå banan från kl. 12.00.
  • Andra omgången. första start kl. 16.00: Höjder, se startlista. De som rider andra omgången kan gå banan från kl. 15.00.

Cafeterian och betalning

Betalning och avprickning sker från kl. 12.00 vid cafébordet utomhus, till höger om ingången till cafeterian. Där finns också möjlighet att köpa fika och dricka. Försäljning av mat, som toast, och rosetter sker uppe i den vanliga caféterian. Betala gärna med Swish. Tänk på att hålla avstånd i kön, på samma sätt som i mataffären.

Framridning och framhoppning

Framridning sker i Lilla ridhuset och framhoppning i Stora ridhuset. Max fem ekipage samtidigt på framridning och framhoppning.

Ingång till framhoppning i Stora ridhuset genom den nedre porten, på baksidan, och utgång genom den övre porten, bort mot paddocken. 

Håll koll på startordningen

Eftersom ljudanläggningen inte fungerar ute vid paddocken kommer det inte att vara någon speaker som hörs i Stora ridhuset, som annars. Detta lägger större ansvar på ryttarna och deras medhjälpare att hålla koll på startordningen. Räkna med ungefär två-tre minuter på start och följ funktionärernas instruktioner.

Startlistor

Det är ganska många förändringar på startlistorna jämfört med de preliminära listor som publicerades i onsdags, så kontrollera vilken omgång du startar i på de slutgiltiga startlistorna. Vi har försökt att tillgodose alla önskemål om förändringar.

När startlistorna publicerats blir ryttare som avanmäler sig skyldiga erlägga startavgift. Alla ryttare kan ändra starthöjder på plats på lördagen, men bara inom den omgång som de startar i. Privatryttare som startar en gång kan även lägga till ytterligare en start, inom den omgång de startar i.

Startlista Vårhoppet

Information till funktionärer

Eftersom ljudanläggningen inte fungerar ute vid paddocken kommer det inte att vara någon speaker som hörs i Stora ridhuset, som annars. Detta lägger större ansvar på ryttarna och funktionärerna att hålla koll på startordningen. 

  • Funktionärer, första omgången ska vara på plats från 12.00. Gäller funktionärer till ryttare som startar i den första omgången.
  • Funktionärer, andra omgången ska vara på plats från 15.00. Gäller funktionärer till ryttare som startar i den andra omgången.

Funktionärslistan finns på plats i stallet på lördagen, från kl. 12.00. 

Baka gärna till cafeterian!

Skribent: Lotta Abrahamsson
Epost: Adressen Gömd

 

 logga

 GullmarsData

SISU_Webb_Banner_190X190_samverkan

 

 

Postadress:
Lysekils Ryttarförening - Ridsport
Ulseröd 112
45392 Lysekil

Kontakt:
Tel: 0739239044
E-post: This is a mailto link

Se all info